כושר: שומנים מתחילים להישרף רק אחרי 20 דקות

 
 

הפעם נדבר על האמונות הטפלות הקשורות לשריפת שומנים. פעמים רבות אני נתקל בשאלות הנוגעות לעיתוי שריפת השומן: קיימת אמונה האומרת ש"שומנים נשרפים רק לאחר 20 דקות". משתמע מכך שאם רצנו פעמיים ביום 19 דקות – הרי שלא שרפנו שומנים. אין אמת באמונה זו, אך מקורה ידוע:

לתאי השומן, המצויים ברקמת העור (או ליתר דיוק השומן התת עורי המכונה גם "רקמת אדיפוס") לוקח כ-20 דקות להגיע ממקומם, דרך מחזור הדם ועד שהם מספקים אנרגיה ו"נשרפים" כחומר בעירה לשם הפעילות הגופנית. הגוף, כזכור, נדרש להשקעת אנרגיה בכל פעילות גופנית. בפעילות גופנית שרפת השומנים מתחילה כבר אחרי מספר דקות של אימון. כמות השומנים שנשרוף תלויה במשך הזמן ובקצב הפעילות.

בסופו של יום, לא ממש משנה לנו אם שרפנו קלוריות (כזכור – זו יחידת אנרגיה) שמקורן בשומן או בפחמימות. (כדאי לחזור למאמר הראשון בסדרה, אשר עסק בשריפת שומנים)

אז מה עושים?

לא ממש משנה אם יש לכם 20 דקות ביום או אפילו פעמיים עשר (ללכת ברגל אל העבודה ובחזרה, לדוגמא) חשוב לצבור צעדים וזמן פעילות אירובי. לכן, "איספו" לכם דקות של פעילות אירובית (ריצה, הליכה, שחיה, אופניים ועוד) ואני מבטיח לכם שהקלוריות והשומנים יישרפו.

הפיתרון:

לאחרונה נפוצו בארץ מדי צעדים. זהו מכשיר פנטסטי המסייע למתן מידע לגבי רמת הפעילות הגופנית של המשתמש.

בין כל החברות קיים מד צעדים אחד אשר נותן מידע גם לגבי "הדקות האירוביות": מספר הדקות אשר המשתמש צעד למטרת ספורט ולא רק במסגרת אורח חייו. אני, כמאמן כושר, בודק אחת לשבוע את מספר הדקות האירוביות שהמתאמן צבר במהלך השבוע, מה שנותן לי אינדיקציה נוספת לגבי רמת הפעילות האירובית שלו.

גם שעון דופק יכול לתת מידע חשוב לגביי מספר הדקות המצטבר שצבר המתאמן.

לאחרונה פרסמה האגודה האמריקנית למניעת מחלות מספר המלצות לעוסקים בפעילות הגופנית:

  1. לעסוק בפעילות גופנית במרבית ימי השבוע.

  2. לצבור 10,000 צעדים ביום על מנת לשמור על רמה מאוזנת של מדי הדם השונים: כולסטרול, שומנים בדם, סוכרים ועוד.

  3. על מנת להפחית משקל יש לצבור בין 120 ל-200 דקות אירוביות בשבוע.


כתבות נוספות
חוג Outdoor לילדים
חדר כושר דרכים להצלחה
שמירה על אורח חיים בריא
אה, אני? לי יש חילוף חומרים איטי...
כתבות נוספות
כושר-מיתוסים- קלוריות
טיפים לתפעול נכון של חדרי כושר
כושר- מה הדרך הנכונה להוריד את הכרס?
טיפים לניהול חדרי כושר
מועדון כושר Curves -שלושת ה- M ים שעושים את ההבדל
כושר- מיתוס מס' 4 -תזונה: שמן זית זה בריא ולא משמין
טיפים לניהול חדר כושר - תקינות מערכות , ציוד ובעיות נקיון
Swift- רשת חדשה של מועדוני כושר
תערוכת הבריכות - 2007PISCINA BCN
אימון כושר אישי
כושר- איזה מכשיר כושר אני צריך לאימון בבית?
כושר-מכשירי כוח לאימון בבית.
כושר- FITBALL
כושר אביזרים לאימון
כושר-כיצד בוחרים מאמן אישי?
כושר-אימון אישי
כושר-למה לצפות ממאמן כושר אישי?
כושר- למה לא לצפות ממאמן אישי?
אימון אישי
כתבות נוספות


תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.

בניית אתרים בניית אתרים